23 år med diabetes

IMGP8646 - kopia

23 år av blodsockermätningar, insulindoseringar, kolhydratsberäkningar. Allt finns samlat i en hög med häften, med start den 28 oktober 1992. Då var det min mamma som fyllde i häftena, plikttroget och noggrant, varje dag.

IMGP8651 - kopia

Från tonårstiden finns sporadiskt ifyllda häften, vissa bara med enstaka värden. Det fanns annat än analyserande av blodsockerkurvor som intresserade mig som tonåring, även om jag alltid tog mitt insulin som jag skulle även då.

IMGP8655 - kopia

Vad konstigt det är egentligen. Att jag vet att mitt blodsocker låg på 10,1 före frukost den 15 mars 2003, och att jag tog 4 enheter snabbverkande insulin till det jag åt. Vad konstigt det är egentligen – att 23 år med diabetes finns samlade i en hög med gamla häften.

En reaktion på ”23 år med diabetes

Kommentera

