I pressen

Sedan Att vara etta blev en ÅU-blogg har några utdrag ur bloggen synts i papperstidningen. Jättekul! Trots att jag har skrivit många artiklar som publicerats i pressen tidigare hajar jag alltid till lite grann varje gång jag ser mitt namn och min text i tryckta tidningar. Nu känns det dessutom extra betydelsefullt, eftersom jag skriver om en hjärtesak: diabetes typ 1.

Vilken synlighet för diabetes!

IMGP9646 - kopia

2 reaktioner på ”I pressen

  1. Vi läser din blogg även här nere i Skåne, ska du veta. Du beskriver så väl vilken svår balansgång livet kan vara med diabetes typ 1. Som förälder är det svårt att stå bredvid och se hur ens unge kämpar varje dag och hur den kampen känns förbannat tröstlös. Inte mycket kommer gratis ur detta, vill man ha medvind får man blåsa själv i sitt segel.
    Därför känns din blogg så angelägen och viktig. Du pekar ut en riktning, visar på komplexiteten och delar med dig av dina insikter och ditt kunnande.
    Vi lyfter ödmjukt på hatten för dig.
    Stor vårkram till dig från oss i Skåne!

    Gilla

    1. Åh, tack för dina vänliga ord! Jag besökte Skåne i höstas, för första gången i mitt liv, och det var ett ställe jag gärna återkommer till! Jag älskar också dialekten, även om jag måste erkänna att jag hade lite svårt att förstå allt som sades alla gånger (och då är svenska ändå mitt modersmål, hehe).

      Ja, så är det, livet med diabetes typ 1 är en ständig balansgång (och ett litet helvete ibland), men om jag kan dela med mig av mina erfarenheter och insikter och inspirera någon finns det kanske någon mening med det ändå, tänker jag.

      En stor kram tillbaka till er, hoppas att ni fortsätter följa mig och min blodsockerkamp! All styrka till dig och din blodsockerhjälte!

      Gilla

Kommentera

