Bönpasta

IMGP9611 - kopia

För några år sedan fick jag nys om bönpasta. Det är pasta eller spaghetti gjord på sojabönor, med lite mer protein och lite mindre kolhydrater än vanlig spaghetti. Det gillar vi i det här hushållet! Ja, eller jag då. (Ja, eller mitt blodsocker.)

IMGP9619 - kopia

Bönpasta används som vanlig spaghetti, och smakar ganska likt, tycker jag. Med 18 gram kolhydrater per 100 gram pasta (att jämföra med vanlig spaghetti som har 60-70 gram per 100 gram) får bönpastan klart godkänt av mig och mitt blodsocker!

IMGP9609 - kopia

Nuförtiden hittar man olika märken av bönpastan, och Risentas har jag hittat i min lokala matbutik. Annars har Nutri-Nick många goda sorter, jag har ätit tre av fyra och gillade dem alla. Prova om du vill ha ett blodsockervänligare alternativ till pasta och spaghetti!

2 reaktioner på ”Bönpasta

  1. Ååå jag har sökt bönpasta men inte hittat! Men om det finns i lokala butiken ska jag väl nog hitta det… 😉

    Gilla

Kommentera

