Livet och diabetes

Livet. Det är så förunderligt. Det går upp och det går ner, lite som min blodsockerkurva ibland, faktiskt. Idag har det varit en dag med både upp- och nedgångar, men mest upp, speciellt mot slutet.

Jag träffade några fina Sockertoppar, tränade ett bra pass och när jag kom hem såg jag att mitt första inlägg på den ganska nystartade inspirations- och informationsbloggen Livet och diabetes hade publicerats. Så roligt! Kika in på sidan (klick!) och läs om när jag glömde att jag har diabetes(!), och om hur jag inte i första hand känner mig som diabetiker utan som Maria; hon som är kollega, vän, syster, dotter, flickvän, glad motionär, bokmal och djurälskare (bland mycket annat). En ganska trevlig prick – om jag får säga det själv – som råkar ha diabetes typ 1.

image
Foto: Maija Arosuo

Bakom kulisserna händer en hel del. Den här bloggen handlar om diabetes, men mitt liv är inte bara diabetes. Diabetes är en del av mitt liv. En större eller mindre del beroende på olika omständigheter, men likväl en del.

En reaktion på ”Livet och diabetes

Kommentera

