Det kliar!

Imorse gav min sensor upp, 3 veckor och 4 dagar gammal. Leukoplast-tejpen runt den var ungefär lika gammal, och mot slutet av varje sensor-session har jag börjat märka att min hud är allt mer irriterad och kliar allt mer.

Jag behöver ha extra tejp runt för att få sensorn att hållas på plats, och jag putsar så gott det går med Remove-pads och smörjer med olika krämer, vanligen Bepanthen. Det blir ju ändå inte helt rent överallt där under, och jag vet att jag förmodligen borde byta sensor oftare – men det kan jag inte för då måste jag vara utan sensor, eftersom jag bara får en per månad, och det vill jag inte. Ett dilemma.

IMGP7369 - kopia

Har ni några tips? Hur gör ni andra som har sensorer?

8 reaktioner på ”Det kliar!

  1. HeJ Maria,

    Jag kör kinesioligisk tejp.
    Den går att byta när tejpen blivit ful. Den har inte heller irriterat min hud. Finns i en mängd fina färger också 🙂

    Gilla

  2. Använder oxå Leukoplast men försöker byta den med 1-2 veckors mellanrum. När jag byter tejpen så tar jag bort limrester med remove-pads (eller liknande) och låter huden vila i en timme eller så och sätter sen ny tejp (ingen kräm får då reagerar min hud mot tejpen). Sensorn jag nu har är drygt 4 veckor gammal.

    Gilla

    1. Jo, jag brukar också göra så att jag försöker byta Leukoplasten emellanåt, men det blir alltid lite kvar fast jag drar bort och klipper den mindre så gott jag kan. Men det kanske är salvan som inte är så bra att sätta emellan, jag borde nog också testa att lämna bort den. I början tyckte jag att det fungerade ganska bra, men nu har jag haft sensorer i snart två år så det kanske också är därför huden börjar reagera…

      Gilla

    1. Det har funkat ganska bra hittills på mig med, men den senaste tiden har det verkligen blivit värre, som utslag på huden där jag har haft sensorn. Som om det inte vore nog liksom – ska huden börja krångla också, när man äntligen har hittat något man trivs med (CGM). Suck! 😜

      Liked by 1 person

Kommentera

