Cara Collections diabetesarmband

IMGP0071 - kopia

Förra veckan fick jag reda på att Cara Collection hade rabatt på diabetesarmband. Cara drivs av Sofia Bergqvist, som själv har diabetes typ 1 sedan snart 20 år tillbaka. Vid köp av diabetesarmband går 30-50 kronor till forskningen av diabetes – vilket underbart initiativ! Så här skriver Sofia på Caras webbsida:

Cara står för mer än att vara en snygg accessoar genom att bidra till forskningen kring diabetes. Detta är ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat då en nära vän gick bort för några år sedan i diabetes och genom att jag själv har haft sjukdomen i snart 20 år. Jag vill nu bidra med någonting, så vid försäljning av ”Diabetesarmband för forskningen” i webbshopen går mellan 30-50 kr till forskningen av diabetes and andra välgörande ändamål för oss diabetiker. Detta kan på sikt hjälpa utvecklingen av deras arbete framåt.

Jag har tidigare beställt ett armband från Cara Collection, och med rabatten som jag hittade kände jag att jag ville slå till igen. Jag lade in min beställning, och två dagar senare anlände ett paket i min brevlåda, från Göteborg hit till lilla Pargas i Finland. Det kallar jag god service!

IMGP0074 - kopia

I paketet låg en supersöt ask, inpackad i en påse med ett hjärta på…

IMGP0085 - kopia…och inuti asken låg mitt armband, ett läderarmband med texten ”Diabetic” på. Så fint (men lite svårt att fånga på bild)!

IMGP0090 - kopia

Jag har en svaghet för armband, och det här läderarmbandet motsvarade verkligen mina höga förväntningar. Nu skulle jag bara vilja ha ännu fler, det finns ju så många fina! Detta eller detta skulle gärna få flytta in till mig…Cara har också en hel massa annat än diabetesarmband, så det kan löna sig att titta in i webshopen!

Rabattkoden på diabetessmycken, och på alla andra smycken i sortimentet, är ”50”, och då får man hela 50% rabatt just nu. Ett supererbjudande, tycker jag! Det låter säkert nästan som om jag är sponsrad när jag skriver det här, men så är inte fallet. Ibland vill jag bara lyfta upp produkter och initiativ jag personligen tycker är värda att stöda. Om jag skulle bli sponsrad på något sätt i framtiden kommer det att framgå tydligt här på bloggen.

Kommentera

