Kale chips

IMGP9980 - kopia

Ifjol (jösses vad länge sen det låter, har jag verkligen bloggat så länge?!) skrev jag om hemgjorda grönkålschips. Väldigt goda, och lätta att laga. Om man inte känner sig speciellt husmoderlig av sig behöver man inte misströsta – grönkålschips finns även att köpa färdigt tillagade i påse! De här har jag hittat i en raw food-affär, och jag tror inte att de finns i vanliga matbutiker (rätta mig om jag har fel).

IMGP9991 - kopia

Jag gillar egentligen de hemgjorda grönkålschipsen bättre, men de här är också riktigt smakliga. De är kryddade med cashewnötter, som ger lite mer tuggmotstånd.

Kanske ett framtida, blodsockervänligare, alternativ till bio-popcornen? Hmm, jag får se…

En reaktion på ”Kale chips

  1. Hej! Hamnade på din blogg av en slump och ville bara säga att kålchips säljs i många vanliga mataffärer, särskilt på ICA (i alla fall i Stockholm). Kram! 🙂

    Liked by 1 person

Kommentera

