Testar kinesiotejp

IMGP0120 - kopia

Häromveckan bad jag om er hjälp för att min hud har börjat reagera på den i övrigt oslagbara Leukoplast-tejpen som jag har använt runt min sensor, och jag fick ett tips om att testa kinesiotejp.

Det lät toppen, så jag knallade direkt till apoteket och inhandlade en rulle rosa kinesiotejp. Roligt med lite pigga färger som omväxling, istället för den hudfärgade Leukoplasten! Nu får jag följa med hur huden reagerar på bytet, men det verkar lovande så här långt. Dessutom är kinesiotejpen lättare att dra bort än Leukoplasten, så jag kan putsa och byta tejp lättare. Tejpen klarade också den ultimata utmaningen: 1 timme vattengymnastik. Hurra! 

Den uppmärksamme ser att jag har sensorn lodrätt på armen nu, efter ett tips om att testa den vägen (annars har jag alltid haft sensorn vågrätt). Det känns som om den är mindre i vägen på det här sättet, och risken för att man ska fastna i dörrhandtag och annat känns mindre.

Tusen tack för tipsen, vänner!

6 reaktioner på ”Testar kinesiotejp

Kommentera

