Vad ska vi äta idag?

Jag fastnar ofta i samma mönster när det gäller vad jag lagar till lunch och middag. Det beror kanske på att jag egentligen inte är speciellt road av matlagning. Jag lagar ändå det mesta jag äter själv från grunden – för att veta vad maten innehåller, och för att kunna anpassa den så den blir mer blodsockervänlig.

Nu känns det som om jag har fastnat i ett träsk, matlagningsträsket. Samma mat, dag ut och dag in. Har ni några goda rätter att tipsa mig om? Goda, och blodsockervänliga? Om de är lätta att tillaga är det en stor bonus!

IMGP9620 - kopia

Bönpasta. Gott, men inte för ofta.

3 reaktioner på ”Vad ska vi äta idag?

  1. En sak som LÄR gå att få tag på i det här landet, jag vet bara inte var, är spaghetti squash. Så här säger wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Spaghetti_squash
    Inget jag har testat, ännu, men är mycket nyfiken på!
    Annars så har jag använt mycket zuccinin nu på senare tid. Dels urgröpta i ugnen med maletköttsås och ost på, riktigt gott! Ibland bara skivor som jag satt nån såndär färdig ört-olja på och stekt/grillat och ätit istället för potatis, typ.

    Gilla

    1. Spännande med spaghettisquasch! Det hade jag aldrig hört om tidigare, tusen tack för tipset! Nu gäller det att hålla ögonen öppna i butiken, kanske det redan finns här i närheten…Bra att du påminde om zuccini, det var ett tag sen jag åt det! Tidigare lagade jag ganska ofta en slags lasagne med zuccini istället för lasagneplattor, det blev supergott!

      Gilla

Kommentera

