Två år med pumpen

Idag firar jag två år med min Animas Vibe insulinpump! De två bästa åren på länge, skulle jag vilja påstå. Här kan ni läsa mer om hur jag reagerade när jag blev pumpanvändare och här om hur pumpen påverkade mitt mående (klick, klick!).

Insulinpump är ingen universallösning för alla typ 1-diabetiker, och man får fortfarande göra ”jobbet” manuellt även som pumpanvändare, men för mig personligen har pumpen varit en livräddare. Livskvaliteten steg verkligen markant för mig när jag fick pump och CGM.

Det var som att gå från att bara överleva till att verkligen leva. Det firar jag idag!

20150716_184906 - kopia

Överst: min första pump (som fick en spricka vid batterilocket). I mitten: en lånepump, som jag hade innan jag fick min nya pump. Nederst: min nuvarande pump. Livskvalitet!

2 reaktioner på ”Två år med pumpen

Kommentera

