Favorit i repris

IMGP0305 - kopia

Minns ni den vegetariska pajen med spenat, tomat, oliver och fetaost? Den är fortfarande en favorit här hemma! Jag varierar ofta ingredienserna och brukar bland annat lägga i tonfisk, soltorkade tomater och champinjoner (fast kanske inte allt på samma gång).

Jättegott till en fräsch sallad, och det viktigaste av allt: snällt mot mitt blodsocker. Det får bli lördagens mat-tips till er alla där ute!

6 reaktioner på ”Favorit i repris

    1. Om jag bakar/lagar mat själv använder jag mandelmjöl eller kokosmjöl, men om jag äter ute händer det någongång att jag tar en bit med vetemjöl i. Jag ligger i riskzonen för att insjukna i celiaki och har märkt att jag mår bättre med så lite gluten i kosten som möjligt, men t.ex. västerbottenostpaj är någonting som jag gärna gör ett undantag för ibland 😉

      Gilla

      1. Det kom väldigt oväntat faktiskt, men senast jag var till läkaren meddelade de det. De hade tydligen tagit något sånt blodprov i den årliga kontrollen, vilket jag inte hade någon aning om att de skulle göra. Men det kanske är lika bra att veta, och det finns ju inte direkt något man kan göra åt det så man får väl tänka att det kommer om det kommer och den dagen, den sorgen, typ 😊

        Gilla

Kommentera

