Medan jag varit borta…

Medan jag har varit på resa har SAMS (samarbetsförbundet kring funktionshinder rf) uppmärksammat mitt blogginlägg (klick!) om att påverka (klick!). Toppen, tycker jag, som naturligtvis gav dem tillstånd att publicera mitt blogginlägg på SAMS webbplats. Diabetes typ 1 behöver all uppmärksamhet sjukdomen kan få, och om jag kan bidra till det på ett eller annat sätt är jag mer än nöjd.

Titta in på samsnet.fi och läs mer om vad SAMS gör för att hjälpa personer med funktionsnedsättning på svenska i Finland.

IMGP6938 - kopia

Diabetes typ 1 är en osynlig sjukdom, en funktionsnedsättning som inte syns. (Förutom om man, som jag, har tatuerat in texten Diabetes någonstans på kroppen, men ja – ni förstår vad jag menar. Diabetes syns inte utanpå.)

En reaktion på ”Medan jag varit borta…

Kommentera

