Ekologiskt i Karlstad

Jag förstår att ni är oerhört nyfikna på vad jag gjorde under min resa. Inte sant? Hehe. Jag hade planerat in några extra lediga dagar, som jag kunde spendera utöver vistelsen på lägret i Sunne, och jag valde att stanna en natt i Karlstad på vägen. Jag bekantade mig med stan: flanerade runt i centrum och promenerade längs den vackra Klarälven. Solen sken (eller ska jag kanske skriva sola, eftersom det är Karlstad vi talar om) och det var hyfsat varmt och skönt väder.

Inne i Karlstad passade jag på att besöka Zest, en ekologisk matbar som jag hade fått tips om före resan. Tusen tack för tipset, Emma!

20160422_112018 - kopia

Jag åt en tidig lunch (jag är ju van vid finsk tid, som ligger en timme före svensk) så det var ännu inte så många andra på plats i den fräscha och hemtrevliga lokalen.

20160422_110724 - kopia

Jag valde en fetaostsallad med nötter och rödbetsdressing. Ekologiskt, vegetariskt, hälsosamt. Gott! Till efterrätt blev det en latte gjord på mandelmjölk, blodsockervänligt!

20160422_112003 - kopia

Mums! Jag hoppas verkligen att jag får möjlighet att besöka Karlstad igen – i så fall kommer jag definitivt att återvända till Zest.

2 reaktioner på ”Ekologiskt i Karlstad

Kommentera

