Note to self

Om jag någon gång skulle glömma varför jag byter infusionsset var tredje dag, blir jag påmind när jag inte gör det. Klåda under tejpen, smärta, ibland en böld vid kanylen där insulinet har gått in, röd hy under tejpen.

Sjukvården har rekommenderat mig att byta infusionsset var tredje dag, men jag vet att det där är väldigt individuellt. Någon kan byta var fjärde eller till och med var femte dag, medan någon annan måste byta varannan dag. På sommaren, när det (förhoppningsvis!) är varmt och man svettas mer än vanligt kan man behöva byta oftare.

Således – note to self: byt infusionsset som du ska!

IMGP7357 - kopia

Kommentera

