Spara förpackningarna

IMGP0342 - kopia

Ni vet väl att det kan löna sig att spara förpackningarna som Dexcom-sensorerna kommer i? Varför då? Jo, för om det skulle vara så att en sensor inte håller de utlovade sju dagarna, kan man reklamera den, och få en ny istället.

Jag har hittills – på drygt två år- haft en sensor som inte har fungerat som den skulle, men eftersom jag hade kastat förpackningen fick jag ingen ny i utbyte. Surt!

Numera gör jag därför så att jag sparar förpackningarna tills det är dags att byta sensor, och inte förrän då slänger jag den gamla förpackningen. På så sätt är jag garderad för sensorhaveri! Det kan vara bra, eftersom jag inte får obegränsat med sensorer (tvärtom faktiskt).

Kommentera

