Övertid

img_0687

Min senaste sensor har inte velat arbeta på övertid (d.v.s. efter de sju dagarna Dexcom är godkänd för användning). Se, så kurvan ser ut! Ett blodsocker på 2 hela natten, hur mår man egentligen efter det? Jo tack, bara bra – eftersom kurvan inte är sanningsenlig!

Jag lägger mig, och trycket på min arm, där jag har sensorn, gör att sensorkurvan spelar mig ett spratt. Det händer då och då, men med den här senaste sensorn har det hänt flera nätter i rad. Otroligt störande, eftersom pumpen larmar och piper och larmet för värden under 3,1 inte går att stänga av.

Sensorn är drygt 3 veckor nu, men den fungerar klockrent på dagen, så jag har inte velat byta ut den ännu. Hellre lite dålig nattsömn än att vara utan min Dexcom (och då ska ni veta att jag värderar min nattsömn väldigt högt). Prioriteringar, prioriteringar…

5 reaktioner på ”Övertid

  1. De där compression lows är väldigt enerverande!

    Du skrev förut om att du inte får så många sensorer? Det gör mig så ledsen och arg – borde vara en självklarhet för alla!

    Gilla

    1. Ja, verkligen! Och så störande att inte kunna stänga av larmet också, då värdena inte stämmer!

      Jo, så är det tyvärr, jag får ungefär en sensor per månad, så det gäller att hålla igång dem så länge som möjligt. Vissa håller ganska bra, men de är ju de facto bara godkända för en veckas användning 😦

      Gilla

  2. Äsch va tråkigt! Va kostar en sensor förresten? Som jag ju absolut tycker du borde få så många du behöver!

    Gilla

    1. Dom är tyvärr skitdyra, tror en sensor kostar omkring 80 euro, om jag inte minns fel…Sen måste man (tycker jag) ställa det emot alla andra kostnader det kan bli på sikt istället, med följdsjukdomar och sånt. För att inte tala om livskvaliteten, förstås.

      Gilla

Kommentera

