Diabetestatuering

Diabetic

Min pappas diabetestatuering

Naisten Kuntovitonen diskuterade jag och en mamma till en flicka med diabetes typ 1 diabetestatueringar. Jag har ju en tatuering själv, och tycker absolut att det är en bra idé att låta göra en tatuering för att visa att man har diabetes, men samtidigt tycker jag att man ska tänka sig noga för innan man bestämmer sig, och välja motiv och font på texten omsorgsfullt. En tatuering är trots allt något ganska bestående.

IMGP7239 - kopia

Min diabetestatuering

Hur gör man med tatueringen när och om det kommer ett botemedel för diabetes typ 1? Jag och diabetesmamman kunde enas om att det vore ett icke-problem i sammanhanget. I mitt fall tror jag faktiskt att jag skulle överväga att tatuera in texten ”I used to have” ovanför mitt ”Diabetes” den dagen botemedlet äntligen kommer. I väntan på det…

4 reaktioner på ”Diabetestatuering

  1. Hej! Hur gammal var du när du tog den och hade du då funderat länge på det? Min dotter är först 11 och har inte talat om det men kan tänkas att det någon dag blir aktuellt 😀

    Gilla

    1. Jag minns inte exakt när jag tog den, men det var några år sen så jag var nog över 25 år, minst. Före det skulle jag inte ha velat visa att jag hade diabetes så öppet, så det var ingenting jag hade tänkt på alls. Sen såg jag många fina bilder på diabetestatueringar och så tog min pappa sin tatuering, och småningom kom jag fram till att jag också ville ha en. Jag tycker att det är en jättebra grej, men man ska nog ha funderat igenom det ordentligt före så man inte ångrar sig. Jag har – hittills – inte ångrat min en enda gång! 🙂

      Gilla

Kommentera

