Till frukost

Jag är verkligen usel på att förnya mig när det gäller vad jag äter. Nu har jag ätit samma frukost flera månader, ja till och med år – med bara något enstaka undantag. Inte så nyskapande, kanske, men jag gillar min frukost och det är otroligt praktiskt att äta samma saker varje dag ur ett diabetesperspektiv. Det gör åtminstone sannolikheten för att jag ska lyckas dosera rätt mängd insulin mycket större.

IMGP0708 - kopia

Till frukost blir det blodsockervänlig kakao (klicka för recept!), lågkolhydratsbröd och chiapudding med kakaonibs och bär eller frukt. Just nu är jag inne på granatäppel. Lite grönsaksfattigt, kan tyckas, och jo, jag instämmer. Lunchen består dock oftast av sallad, så jag tar igen mitt grönsaksintag där.

IMGP0706 - kopia

Hur gott detta än må vara (och det är det!), inser jag att jag kanske borde ta in lite nya influenser på frukostbordet.

Har ni några goda, blodsockervänliga frukosttips att dela med er av?

Kommentera

