Lumo proteindessert

IMGP0851 - kopia

För en tid sen testade jag Valios nya Lumo proteiiniherkku, en proteindessert med 3,8 gram kolhydrater per 100 gram – ganska lågt kolhydratsinnehåll, alltså.

IMGP0852 - kopia

Tyvärr är jag inte jätteimponerad. Jag skulle kanske ha gillat en med chokladsmak bättre, men vanilj var inte riktigt min grej. Tveksamt om mandarin/ostkaka eller blåbär/hallon skulle ha varit godare? Jag är mer chokladtypen, men jag måste kanske testa de två andra i alla fall, man vet ju aldrig…

IMGP0879 - kopia

Överlag föredrar jag nog ändå hemlagat, utan en massa tillsatsämnen. Blodsockervänlig pannkaka med blåbär och vispgrädde, det är en vinnare i alla kategorier! Skulle ni vilja ha receptet på pannkakan? Denna tycker jag är jättegod, och smakar nästan som vanlig pannkaka, fast den inte innehåller vitt mjöl.

5 reaktioner på ”Lumo proteindessert

  1. I sverige har Propud blivit jättepoppis. Kopia av Lumo.
    Njie heter tillverkaren. Helt okej men jag tycker den är för söt för mig.. Äter bara upp dom i ett nafs! 😛 har ni dom också eller bara Lumo?

    Gilla

    1. Vi har inte Propud här, men jag har smakat när jag var i Sverige, gillar! Som du säger kanske lite för söt, men chokladsmak går alltid (nåja, nästan alltid!) hem hos mig 😉

      Gilla

Kommentera

