Blodomloppet 2016

Jag är hemma! Med ett Blodomlopp i bagaget och en otroligt rolig erfarenhet rikare!

Blodomloppet2

Blodomloppet gick jättebra. Blodsockermässigt var det mitt stabilaste lopp någonsin, tror jag. Ingen adrenalinhöjning direkt före loppet – konstigt nog. Däremot hade mitt blodocker legat på en högre nivå än vanligt nästan en vecka före loppet, men någon förkylning bröt till all lycka aldrig ut.

För det här loppet hade jag inte satt upp något prestationsinriktat mål. Däremot hade jag satt upp ett genomförandemål och ett känslobaserat mål. Jag hade med andra ord ingen måltid för loppet; mitt mål var att genomföra det och att göra det med ett så stabilt blodsocker som möjligt, med en bra känsla i magen. Det uppnådde jag!

Blodomloppet3

På kvällen efter loppet visade min CGM en stabil kurva. Med tanke på att mitt lopp filmades tycker jag nästan att det blev för bra, eftersom man kan få intrycket av att det är lätt att få till en bra blodsockerkurva under lopp. Det är det verkligen inte, men den här gången lyckades jag.

Blodomloppet1

Efter 10 km var jag lite svettig, lite trött och mycket glad. Det var verkligen en resa, och det bästa är att ni kommer att få ta del av den senare i år, då Diabetes Wellness Sverige kommer ut med en film om loppet, min träning och mitt liv med diabetes typ 1. Den som är nyfiken kan redan nu titta in på Diabetes Wellness sidor på Facebook (kräver ingen inloggning) och ta del av bilder på mig och många andra från Blodomloppet 2016.

Jag sprang i min AnnaPS-sportbh, och behövde inte ens fundera över vad jag skulle ha ovanpå eftersom jag fick springa i Diabetes Wellness t-skjorta. Jag hade dessutom en GoPro-kamera på magen, så förhoppningsvis kommer ni att få ta del av live-klipp från själva loppet i den slutliga filmen. Något att se fram emot!

5 reaktioner på ”Blodomloppet 2016

    1. Tack! Ja, tidsmässigt var det förstås långt ifrån ett av mina bästa lopp, men jag kände att jag ville fokusera på blodsockret och hellre ta springandet i lite lugnare takt 😊

      Jag gillar sportbh:n jättemycket! Den är på större sidan till storleken, jag har vanligen S-M i klädstorlek och den här i S är passlig på mig, men inte som en jättespänd modell av sportbehå om du förstår vad jag menar 😊 Superpraktiskt med fickorna, jag tycker det funkar bäst att ha pumpen mitt fram och så kan man ha extra kolhydrater i fickorna på sidorna när man springer. Kram tillbaks! 😊

      Liked by 1 person

Kommentera

