Sommarmat

Jag har slagit på stort med mina trädgårdsodlingar i år. Jag odlar tomater, sallad av olika slag, rädisor, grönkål, basilika, oregano, dill, persilja, mynta och lakritstagetes. Bland annat. Mycket kryddväxter, och mycket sallad. I lastpallar. Superenkelt, och hittills ser det ut som om skörden kan bli ganska god.

IMGP0922 - kopia

Jag har förut nämnt att jag kanske skulle ha en återbruks- och DIY-blogg om jag inte hade en diabetesblogg. Jag är nämligen ”man tager vad man haver”-typen. Vill man ha ett litet kryddträdgårdsland tager man en gammal lastpall och spikar fast bräder så man får ett utrymme för mylla och kryddväxter. Man fäster en gammal vaxduk i bottnet på utrymmet och vips har man plats för odling av ett helt gäng kryddväxter!

IMGP0948 - kopia

Mitt blodsocker tycker om att jag äter mycket grönt. Nästan ingenting jag äter annars kan jag äta utan att det påverkar mitt blodsocker, men sallad och kryddväxter går fint. Dessutom är det ju nyttigt också. Win-win.

IMGP1099 - kopia

En sommarmåltid för mig kan bestå av sallad med färska örter, gurka, tomat, rödlök, paprika och fetaost. En REKO-burgerbiff med en rejäl stekt lök på. Superblodsockervänligt för mig!

En reaktion på ”Sommarmat

Kommentera

