I en matbutik nära dig

Mitt favoritbröd till frukost, Porokylän ruiskarppi, brukar vi bunkra upp med i frysen till sommaren när Patric har semester och inte kör till jobbet i Seinäjoki (där han annars köper det till mig). I år räckte bröden inte så långt, så mitt i semestern stod jag utan mitt blodsockervänliga bröd. Illa, illa. Vad göra? (Förutom kanske att baka eget bröd, vilket jag också gjorde några gånger.)

Jo, jag mejlade tre matbutiker, två på den lilla orten där jag bor, och en vid närmaste lite större stad, där jag jobbar. I mejlet bad jag dem ta in brödet, och en av butikerna svarade inom en timme att de gör det! Den andra butiken svarade efter några dagar, och de tog också in brödet. Superbra service! Den tredje butiken svarade inte alls…

IMGP1334 - kopia

I vilket fall som helst finns nu Porokylän ruiskarppi i Reimari i Pargas, och i Citymarket i Skanssi, Åbo. Om någon i trakten vill testa det här blodsockervänliga brödet är det bara att styra kosan till dessa butiker, så får vi förhoppningsvis ha kvar det i sortimentet.

Till dig som inte bor här i trakten men vill ha in någon blodsockervänlig produkt i en matbutik nära dig är mitt tips att kontakta butiken och be dem ta in det du vill ha. I bästa fall tar de in produkten – annars är väl det värsta som kan hända bara att de inte svarar. Det lönar sig att göra ett försök, alltså!

Kommentera

