Tävling: Vinn ett FlipBelt

I samarbete med FlipBelt

Igår berättade jag om mina erfarenheter av att bära pumpen i ett FlipBelt, och eftersom jag tyckte så bra om mitt FlipBelt vill jag gärna att andra också ska få möjlighet att testa ett FlipBelt. Och vet du, nu har du chansen att vinna ett eget FlipBelt här på Att vara etta!

FlipBelt2

I samarbete med FlipBelt ger jag dig chansen att vinna ett valfritt FlipBelt Zipper eller FlipBelt Classic, i valfri storlek och färg. Tävlingen är öppen för alla – du behöver naturligtvis inte ha diabetes för att delta.

FlipbeltFör att delta i tävlingen: Kommentera inlägget och berätta varför just du skulle vilja vinna ett FlipBelt. Glöm inte att ange din mailadress när du kommenterar så att jag kan kontakta dig om du vinner.

Extra vinstchans: Tipsa om tävlingen i din blogg, på Facebook, Istagram eller Twitter. När du kommenterar inlägget berättar du samtidigt var du har tipsat, så får du en extra vinstchans.

Tävlingen pågår till och med onsdag 17.8.2016, och en vinnare presenteras på Att vara etta på torsdag. Lycka till! 

FlipBeltE

Ebba tyckte också att det verkar vara ett bra bälte, det här. Kanske något att nappa åt sig medan matte inte ser (för det gör hon väl inte när hon står där bakom kameran?)…

39 reaktioner på ”Tävling: Vinn ett FlipBelt

  1. Hej! Jag är gärna med i utlottningen. Har för en tid sen köpt en större telefon och min gamla telefonficka som jag brukar ha på armen är för liten. Dessutom är det lite otympligt att springa med en stor telefon på armen.. Vore säkert bättre att ha den runt midjan. Jag har länge sökt nytt telefonbälte/ telefonficka men inte hittat nån jag varit nöjd med. Hoppas och tror Flipbelt Zipper skulle vara något för mig. Skulle gärna vinna en svart m. 😊 Ett nytt fräscht bälte skulle kanske motivera mig att komma igång med löpningen/träningen på nytt efter semestern.. Sen är jag också lärare och har en hel del gymnastik i skolan. Bältet skulle underlätta att få med sig vissa saker på gymnastiktimmarna..

    Hoppas på vinst!!
    Mvh, Terese Grannas

    Gilla

  2. Hej! Jag är gärna med i tävlingen för att underlätta min träning, lyssnar alltid på musik medan jag tränar och det är ett evigt problem var jag ska ha telefonen. Färgvalet skulle utan tvekan vara rosa! 🙂

    Gilla

  3. Jag har saknat ett smart, ledigt, fritt sätt att släpa på grejer som jag önskar att jag slapp släpa på när jag är fysiskt aktiv. Tror på detta. Älskar också starka färger, gillar att typ synas, vilket blir ett stort plus i kanten. Därför är önskan en Flipbelt i färgen turkos, storlek S.
    K2

    Gilla

  4. Skulle gärna vilja ha ett Flipbelt zipper för att det verkara vara så bra att använda vid träning! Dessutom ett ypperligt ställe att förvara eventuella astmapipor och allergitabletter som ibland måste finnas med.

    Gilla

  5. Ååå flipbelt zipper verkar var precis vad jag önskat mig! Har äntligen kommit igång ordentligt med löpningen men har inte fått mig att skaffa något ordentligt bälte för siripiri o annat jag behöver med mig. Vinner jag väljer jag bältet i pink o storlek S.

    Gilla

  6. Jag skulle gärna vinna ett sådant eftersom jag springer/länkar ganska ofta men alltid har problem med telefonen..omöjligt för mig att springa utan musik i öronen, och har provat på diverse olika sätt att ha telefonen…än inte hittat en bra lösning, men det där verkar super bra!

    Gilla

  7. Jag har redan ett flipbelt, verkligen en superbra grej för den aktiva! Jag skulle ändå vilja vinna ett, för jag skulle ge det till min ”svärmor”. Hon är väldigt aktiv och mycket ute i naturen och vandrar, paddlar osv. så jag tror hon skulle ha stor användning av ett flipbelt 🙂

    Gilla

  8. Hej!
    Tidigare i mitt liv tränade jag för fullt, det var det bästa jag visste. På senare år och två barn som kommit är kroppen helt i obalans. Magmuskler som inte vill gå ihop, förlossningsskador som gjort att jag knappt kunnat ta mig en kilometer på promenad utan att behöva vila på sittbänkar flera gånger. Nu börjar kroppen komma i balans och jag känner längtan efter att få komma ut och röra på mig igen. Som småbarnsmamma hinner man heller inte läsa många böcker. Så nu har jag en app med ljudböcker jag kan lyssna på. Flipbelt vore toppen för mobil, nycklar och kanske en liten flaska med vatten. Jag längtar efter min ”nya” form och hoppas att få vinna detta flipbelt då det hade underlättat för allt jag vill ha med mig på promenaden och så småningom joggingrundan. Jag har tipsat på FB, Tina Carlström

    Gilla

  9. Hej! Denna är en bra grej och multifunktionell vill jag påstå. Passar vid träning utomhus då jag vill ha mobil och nycklar med mig utan att det irriterar. Den är bra att ha då man är överkänslig mot getingar och behöver medicin mot det. Man vet aldrig när man springer på ett gäng jordgetingar. Färgerna är underbara och en gul vill jag gärna vinna.
    Hälsningar Jenny-Anne

    Gilla

  10. Åh!

    2016 – men mobila lösningar från Hedenhös
    hjälplösa frågetecken vill bytas mot ditt klös.
    Så trista, musikbefriade promenader goodbye
    attvaraetta bjuder på förvaringspartaj!

    Fula, gamla midjeväskan puts väck
    ett coolt FlipBelt skulle sitta som en smäck.
    Saknar ju ofta oumbärliga fickor
    på byxor & leggings för oss flickor.
    Ja, jag & Zipper är en match made in heaven
    med det ligger nycklarna tryggt 24seven!

    Vinst skulle också på pappa imponera
    med diabetes är det extra viktigt att motionera.
    En såhär smart, smidig pryl har vi aldrig förr sett
    suveräna FlipBelt skulle göra utelivet komplett.

    Delat o tipsat om tävlingen/bloggen på min FB-sida: https://www.facebook.com/elisabet.andersson.12
    Även gillat o delat FlipBelt Sweden-sidan på FB.
    Allt offentligt såklart.

    Gilla

  11. Hej
    Har letat efter en förvaring för man kan ha både pump och dextrosol utan att det stör en. Bland annat när man tränar.
    Mvh
    Marie

    Gilla

  12. Det där vore något för mig. Att sova i, faktiskt. Alla bälten jag provat till pumpen har någon typ av spänne och allihop skaver. Färgen spelar faktiskt ingen roll, men helst inte svart, det är jobbfärg för mig och inte någon sovafärg.

    Gilla

  13. Min mamma springer jämt, och då man springet ute måste man ha med sig mobil, nycklar och plånbok! Skulle vara kul att ge henne detta som uppmuntring till hennes springande!

    Gilla

  14. Jag älskar att motionera. Det är viktigt att röra på sig, speciellt för mig med högt blodtryck och för att gå ner i vikt. Jag lyssnar mycket på musik via mobil när jag går i spåret och denna FlipBelt skulle underlätta mycket så jag kan fortsätta lyssna på min favoritmusik.

    Delar tävlingen på FB

    https://www.facebook.com/JFredr
    Mvh Julianna Fredriksson
    julianna@bredband2.com

    Gilla

  15. Hei skulle gjerne ha ett flipbelt att ha insulinpumpen i og og slippe tenke på att alltid behøve har klær med fikker. Skulle gjerne ha ett i fergen rødt

    Gilla

  16. Jag skulle gärna vilja ha ett bälte för att jag har kommit bra igång med träningen men har ett olöst dilemma med telefonen. Jag har ett par tights med tillräckligt stor ficka för att trycka ner telefon (musik) men annars är telefon och nycklar dilemma med tillfälliga mindre goda lösningar.

    Gilla

  17. Hej!

    Flipbelt skulle passa perfekt vardag som fest.
    Alltid redo med det viktigaste som behövs mest.
    Rymmer allt viktigt och bärs på eller under kläder bäst.
    Under träningen, på resan, i lekparken, på stan, på jobbet
    ja, överallt och alltid!
    Perfekta och bästa prylen!
    Ha en fin dag!
    Med vänlig hälsning,
    Kristiina.

    Gilla

  18. Jag skulle gärna vinna ett bälte till min son som nu ska börja i förskoleklass och för att han ska kunna ha pumpen och sändartelefonen för Xdripen i. Frihet att slippa ha två väskor på sig. Finns barnstorlek annars small.

    Gilla

  19. Nu råkar jag ha diabetes och använder pump, varför jag hemskt gärna vill pröva detta bälte. Jag klurade på så många sätt att fästa pumpen på under åren! Tur att det finns andra med mer innovations- och entreprenörstänk 🙂

    Gilla

  20. Jag skulle gärna pröva ett turkost flipbelt till min son med diabetes. Så kan han ha det aktiva dagar utan risk att pumpen ramlar ut.

    Gilla

  21. har diabetes typ1&skulle vilja ha min handenhet till dexcom i flip belt,har ett redan behöver en andra så slipper man vara utan när den ska tvättas..

    Gilla

  22. Hej,
    Jag deltar gärna i tävlingen för Alecs räkning (vår 5.5-åriga son som är diabetiker).
    Motiveringen lyder: Alec blev jätteglad när jag visade dessa bälten åt honom och spelade upp introduktionsvideon till Zipper-modellen. I över 4.5 år har han haft diabetes typ 1 och ända sedan han fick pump har han i huvudsak använt sig av Medtronics ryggsäck som är designad just för deras pumpar. Funkar ok, pumpen är inte i vägen och hålls bättre på plats än vad den gör med klipset som han brukar använda om vi ska iväg någonstans. I våras fick Alec Medtronics nya pump, något som medförde ett ökat intresse för skötseln av diabetes från hans sida. Ännu större blev intresset i slutet på juni när han beviljades sensor på heltid och han insåg att han kan kontinuerligt följa med bs-värde själv, utan att behöva mäta. Kruxet är bara att när han använder ryggsäcken kommer han inte åt pumpen själv, vilket han skulle göra med ett flipbelt. Att använda klipset hela tiden funkar inte heller för det hindrar honom i många av hans mer fartfyllda lekar när pumpen riskerar att falla ur byxlinningen + att de flesta av hans mjukisbyxor rasar ner när pumpen hänger i linningen.
    Om Alec vinner önskar han ett grått FlipBelt av Zippermodellen (stl. XXS). 😊
    Jag delar även tävlingen på min fb-sida.

    Liked by 1 person

  23. Hej! Jag deltar för min dotter Sagas del. Hon insjuknade för ca 1 år sen i D1 och idag har ‘vi’ ställt oss i kö för insulinpump. Saga skulle vilja ha ett svart FlipBelt, modell Classic. Hon tycker att bältet verkar bra och tufft och att det skulle underlätta livet med pumpen, för var annars skulle hon ha det?

    Gilla

  24. Hej! Jag deltar i tävlingen för min dotter Sagas del. Hon insjuknade för ca 1 år sen i D1 och idag har ”vi” ställt oss i kö för insulinpump. Om hon vinner vill hon ha en FlipBelt Modell Classic i svart. Hon tycker att bältet verkar bra och ser tufft ut, var annars skulle hon ha sin pump när hon sen får den??

    Gilla

  25. Åh detta hade vart perfekt för mig! Har precis blivit gravid så har fått byta till en dexcom istället för min libre, och dexcomen måste man ha i närheten hela tiden, max 6 meter får jag vara ifrån den. Det är verkligen en omställning och jag springer ifrån den hela tiden när jag går ut med hunden eller slänger soper 😅 Det går an nu men nästa vecka börjar jag jobba, jobbar som säljare i butik och är en riktig kjol/klänning tjej så använder aldrig byxor, så mitt största problem är vart jag ska lägga mätaren, sen såg jag denna tävlingen på Facebook och insåg att ett sådant bälte hade vart perfekt att ha under kläderna 😍 Inte bara på jobbet såklart utan även vid motionen på fritiden, så jag håller mina tummar och hoppas på tur 🌸🌸

    Gilla

  26. Det där skulle ju vara perfekt att ha på löpturen eller när man skidar eller när man cyklar. Jag skulle bära pumpen i och så skulle jag också få plats för den alltid så viktiga telefonen och nödproviant. Allt i ett – perfekt för en som behöver handbagage med sig varje gång det skall tränas. Delar på fb.

    Gilla

  27. Åh det här hade varit toppen för mig! Varje gång jag är i stallet och rider ut så har jag ingenstans att ha min telefon. På vintern går det bra, för då har jag jacka på mig och kan ha telefonen i jackan men under våren, sommaren och en stor del av hösten kan jag inte ha med mig telefonen. Jag tänker ofta att det är så dumt för om det händer något så vill jag gärna kunna ringa efter hjälp. Så det här bältet hade varit toppen för då hade jag kunnat ha med mig telefonen när jag rider.

    Gilla

  28. Flipbelt verkar vara den bästa lösningen för att kunna ha mobil och nycklar med sig på löparrundan i höst, jag vill gärna vinna ett flipbelt classic i färgen hot pink, färgen gör mig glad och då kan jag äntligen lyssna på peppande musik utan problem.

    Gilla

  29. En diabetiker här med. Har inte behov av att dölja min diabetes och pump för andra men det är skönt att ibland dölja för sig själv och inte känna sig sjuk. Ett flipbelt skulle underlätta vardagen samtidigt som det är en profukt alla använder och inte en produkt som det står diabetes på! Verkar dessutom vara bättre design än på de flesta diabetesprodukter!

    Gilla

  30. Jag springer flera gånger i veckan inklusive ett långpass på helgen. Förut var det enda jag hade med mig hemmanycklarna i en hårsnodd som satt i håret. Jag tycker om att känna mig fri i löparspåret och har inte ens klocka med mig. Gillar verkligen inte ha massor av grejer som skumpar i fickorna eller skaver på kroppen. Detta var tills jag en dag i våras under en löptur såg en annan löpare 100 m framför mig i ett epileptiskt anfall för att sedan segna ihop på asfalten. Det var verkligen frustrerande att inte kunna ringa på ambulans. Han andades och hade puls konstaterade jag. Efter någon minut cyklade en pojke förbi som hade mobil och han ringde 112. Numera har jag både mobil i handen och bankkort i BH:n eller i den lilla fickan som ibland finns i löpartightsen när jag springer trots att jag tycker de är i vägen. Med FlipBelt skulle jag slippa ha mobilen i handen för jag vågar inte lämna den hemma ifall ett telefonsamtal skulle rädda ett liv.

    Gilla

  31. Jag är mamma till två diabetesungdomar på 15 och 18 år och skulle väldigt gärna låta dem pröva flipbelt till pumpen, druvsockret och telefonen under motionspassen. Den äldre brukar springa och den yngre cyklar och jämt finns problemet var de ska ha sina diabetessaker. Denna grej verkar intressant.

    Gilla

  32. Jag vill vara med och tävla om ett Flipbelt, det skulle underlätta när jag är ute på språng. Har för ofta nycklar och telefon i sport bh:n, i brist på bättre lösningar. Hoppas på tur i din tävling.

    Gilla

  33. Jag skulle gärna vilja ha ett svart bälte, helst med dragkedja för extra säkerhet. Att ha när jag lätt vill nå pumpen, eftersom jag både lunch och middag tar delad basaldos och alltid måste ta fram pumpen. Svårt att ha den i linne eller trosor från AnnaPS som jag också använder, utan man måste i alla fall gå undan och ta fram pumpen. Och bra att ha med dextrosol och kanske även freestylen på ett enkelt sätt. Jobbigt att alltid ha väska med sig för dessa extraprylar, både på träning, promenader men även annars i vardagslivet.

    Gilla

  34. Jag har alltid problem när jag ska ut och gå eller springa. Var ska jag lägga mina nycklar och mobil?! Just nu förvarar jag allt i mina fickor vilket innebär skump och är oerhört frustrerande. Ett smidigt flipbelt skulle verkligen underlätta och få promenaden/löpturen att förvandlas till en trevligare upplevelse! Tipsar!

    Gilla

  35. Hej!
    Jag saknar ofta fickor på mina kläder och om det finns är de ofta för små för mobil och nycklar. Det där som ofta ska släpas med när jag är ute och cyklar eller promenerar 😉

    Gilla

  36. Åh vad praktiskt, då kan man ju ta med sig telefonen när man ska ut och springa. Det verkar super smidigt, man vill ju lyssna på musik när man rör på sig men vet inte riktigt vart man ska ha telefonen. Ett svart skulle se diskret och snyggt ut!

    Gilla

Kommentera

