Annars då?

Det känns som om jag inte riktigt har uppdaterat er om min diabetes under sommaren, fast jag har tittat in med inlägg då och då. Så, hur har det gått med blodsockerkampen under sommaren?

IMGP1190 - kopia

Sommarmat framför en sommarslö blogg

Jo, ganska bra. Jag tog en nästan två veckor lång paus från min kära Dexcom i mitten av sommaren, och det kändes på något sätt otroligt välbehövligt. Även om jag älskar att kunna se blodsockerkurvan i pumpen och få larm om för höga och låga blodsockervärden, är det i längden också ganska tärande och tungt psykiskt. Dessutom var det skönt att känna sig åtminstone lite naken (med ”bara” pumpen hängande på kroppen) så där sommartid. Så mycket längre än ett par veckor stod jag ändå inte ut innan jag kopplade i en ny sensor. Det finns fördelar och nackdelar med allt.

Annars har jag tagit det ganska lugnt i sommar, men ändå fått en hel del gjort. Någon liten tripp här och där, en massa hemmafix, träning och häng med nära och kära, men också en del lata dagar med bra böcker. Och som vanligt känns det som om sommaren har sprungit iväg i Usain Bolt-fart.

Hur har ni andra haft det i sommar?

3 reaktioner på ”Annars då?

  1. Sommaren har gått snabbt här med. Största delen av tiden har gått till att planera bröllop och sedan när det var över, känns det som om sommaren även var det… I alla fall vädermässigt, inte kanske enligt kalendern 🙂

    Gilla

    1. Det låter roligt, men säkert mycket jobb, med bröllop! Jo, det är ju det som känns så konstigt, att vädret beter sig som om det är höst fast det står augusti i kalendern! Nå, idag har det varit lite varmare och tydligen ska det vara ännu varmare imorgon så man får tacka och ta emot 😊

      Gilla

Kommentera

