Hur gick det sen?

IMGP1775 - kopia

I april bytte jag ut Leukoplasten mot kinesiotejp runt min Dexcom eftersom jag hade börjat få en sådan klåda av den förstnämnda. Då skrev jag att det verkade lovande, men hur gick det sen?

Det gick jättebra! Jag använder fortfarande kinesiotejp, och min hud har inte protesterat nämnvärt. Däremot kan jag konstatera att det är skillnad på kinesiotejp och kinesiotejp. Jag har köpt alla mina rullar på apoteket, men de har inte alls samma kvalitet. Den rosa håller bäst, medan den svarta var ett riktigt bottennapp som inte hölls kvar alls.

Ni andra som tejpar extra runt diverse diabeteshjälpmedel, vad använder ni för tejp och hur funkar det för er?

8 reaktioner på ”Hur gick det sen?

  1. Jag köpte ett svart på Tokmanni och det vara också helt värdelöst, ramlade bort efter en dusch. Det pinka tejpet håller utan problem i tre veckor! Såg att de hade fina leopardprickiga och mönstrade kinesiotejp i Lidl. Kanske borde man testa. 🙂

    Gilla

    1. Mitt svarta från apoteket hölls inte ens fast direkt efter att jag hade tejpat dit det! Jag var tvungen att dra bort det direkt, och då var det en ganska dyr rulle så jag var riktigt besviken på den. Hmm kanske man borde ta en tur till Lidl, ibland kan de ju ha helt bra kvalitet på sina produkter trots att man kanske automatiskt skulle kunna tänka sig motsatsen 😉

      Gilla

Kommentera

