Glansbilden

När jag just hade börjat blogga, i november 2015, poängterade jag att den här bloggen är skriven ur mitt perspektiv. Det gäller fortfarande. Det jag skriver handlar inte om någon annans diabetes typ 1, utan om just min. Det här är hur jag upplever min sjukdom, hur jag lever med den – i både med- och motgång.

Vissa känner kanske igen sig i mycket av det jag skriver, andra gör det inte. Vissa kan hålla med om någonting, men inte om någonting annat. Så måste det få vara. Jag är inte ute efter att ge en generell bild av livet med diabetes typ 1, eftersom jag tror att det finns lika många upplevelser av sjukdomen som det finns personer med diabetes.

Jag kommer heller inte att visa upp någon glansbild av livet med diabetes typ 1, helt enkelt för att mitt liv inte är någon glansbild. Det är upp och ner, det är hit och dit, om vartannat och huller om buller. Ibland är det riktigt bra, ibland är det riktigt dåligt – och för det mesta är det någonstans där emellan.

Det är ingen dans på rosor. Det är ingen glansbild. Det är mitt liv med diabetes typ 1.

IMGP5404 - kopia

Kommentera

