God morgon! Inte! 

Idag har jag en senare start än vanligt, eftersom jag ska på forskarseminarium. Jag är ju igång lite smått med mitt avhandlingsarbete och det är så roligt. Någonting som är mindre roligt är blodsockerkurvan jag vaknade upp till imorse:


God morgon, bara! Inte! Jag gissar på en kombination av någonting infektionsaktigt i kroppen (jag har gått omkring och nyst lite), den tiden i månaden och så kanske lite stress ovanpå det. Inte bra för blodsockret! Nu hoppas jag att jag får ner värdet inför dagens åtaganden. Det blir frukost med mer insulin till än vanligt, och så en promenad med Ebba – det ska förhoppningsvis kunna göra susen. 

Hur har din morgon börjat?

2 reaktioner på ”God morgon! Inte! 

  1. Godmorgon?
    Nej inte så värst här heller…. Vaknade i natt av att jag låg på magen på pumpen, väldigt obekvämt och ont! Efter en stund larmade den för lågt blodsocker…. Lögn att somna om! Jo till slut med 15 min kvar till att klockan ringer. Blodsockret visar på 13 suck! Upp och väcker Amanda som är sju år. Det visar sig att lilltjejen har 39 i feber!
    Usch vilken start på denna dag….. Jaja vi tar igen det under dagen med mycket mys!
    Hoppas din dag blir bra med, trots en dålig start!
    // Linda 37 år med diabetes i 27 år.

    Gilla

    1. Nej men usch, din morgon verkade ju ännu värre än min! Hoppas dagen blev bättre sen, det blev min i alla fall. Härligt höstväder och blodsockret sjönk efter promenaden, såå skönt! (Att det sen steg igen efter lunch kanske jag kan låta bli att säga, haha.)

      Roligt att du tittade in, och att du tog dig tid att kommentera! Hoppas du får en bättre start på dagen imorgon och att din dotter mår bättre! 😊

      Gilla

Kommentera

