Matsäck

imgp2006-kopia

Idag är jagdiabetesmässa i Tammerfors hela dagen. Det är en sjukligt tidig väckning för att vara en lördagmorgon, eftersom bussen går från busstationen kl. 7.00 och jag bor en bra bit därifrån. När det här inlägget publiceras sitter jag med andra ord redan och skumpar i en minibuss, förutsatt att allt går enligt planerna.

För att spinna vidare lite på gårdagens inlägg så håller jag fortfarande ganska långt fast vid att äta frukost, lunch, ibland ett mellanmål, middag och kvällsmål. Det blev så inrutat när jag var liten, och jag upplever att jag mår bäst om jag äter ganska ofta, även om jag inte ”måste” göra det nuförtiden.

Till mässan packade jag därför med mig en liten matsäck. Jag räknar med att det finns något i lunchväg att köpa på plats, men som det kontrollfreak jag är (hehe) tar jag alltid det säkra före det osäkra och tar med mig lite eget käk.

imgp2008-kopia

Utöver det jag har tänkt äta har jag förstås också alltid med mig sådant som höjer blodsockret snabbt, ifall det skulle behövas. Glucobooster, siripiri och en fruktstång är min första hjälp och nödproviant.

Kommentera

