Blodsockervänliga lunchtips?

Som jag har konstaterat tidigare är jag ingen kock. Jag gillar inte ens att laga mat speciellt mycket. Men äta bör man, annars dör man – det vet man ju. Lunchen är en riktigt svag punkt för mig: blir det inte sallad, så har det blivit soppa den senaste tiden. Ganska trist i längden.

imgp2004

Kanske just du har ett blodsockervänligt lunchtips att dela med dig av? Det får gärna vara gott och enkelt att laga också!

4 reaktioner på ”Blodsockervänliga lunchtips?

  1. Oj, det finns så många!

    – Inget är väl enklare att laga (eller blodsockervänligare) än äggröra med ost i. Med eller utan bacon. 🙂
    – Stekt halloumi och grönsaker.
    – Korv med hög kötthalt
    – Omelett
    – Tonfiskröra i äggwrap (till och med bra att ta med sig!)
    – Baka fröbröd så att du har ett förråd, och sedan göra vanliga smörgåsar
    – Plocktallrik med ost, skinka/salami och grönsaker

    … är nu några idéer! Annars kolla in mitt Instagramkonto för mer inspo: http://www.instagram.com/hannadiabetesexpert

    Gilla

Kommentera

