Pargasloppet

På söndag har jag ett litet lopp inplanerat igen. Det är dags för Pargasloppet, ett 10,35 kilometers lopp som löps i min hemstad Pargas. Sträckan är relativt tung, tycker jag, med en del backar – men i väldigt vacker miljö. Ifjol filmades hela sträckan när loppet fyllde 50 år, så ta en titt själv, vetja!

Jag har inte tränat specifikt inför Pargasloppet, utan springer det mer som en kul grej. Om jag lyckas slå min fjolårstid skulle det förstås vara ett plus i kanten, men det är ingenting jag räknar med. Jag tror att jag ska springa i min Running for diabetes awareness-blus, men det beror förstås på vädret. Lite mer synlighet för diabetes i såna här sammanhang skadar ju aldrig!

Har jag några läsare som ska springa Pargasloppet? Idag är sista dagen att förhandsanmäla sig, men man kan givetvis också anmäla sig på plats på söndag. Kanske vi ses där!

3 reaktioner på ”Pargasloppet

    1. Vad tråkigt att det inte passar dig! Jag tänkte faktiskt på dig när jag skickade ut frågan, har läst lite om din pulsträning och det låter superspännande! Tack, och hoppas du får möjlighet att delta en annan gång!

      Gilla

Kommentera

