Pargasloppet 2016

Hur gick det på Pargasloppet igår, undrar säkert många. Det gick riktigt bra! Blodsockermässigt kunde det knappast ha gått bättre, kurvan var stabil omkring 9 hela loppet igenom och det får definitivt godkänt i min värld!

Prestationsmässigt sprang jag 45 sekunder långsammare än ifjol, då min blodsockerkurva dessutom var uppe vid 14-15, så det var väl egentligen inte ett toppenlopp på så sätt, men jag hade bra flyt och allt kändes mycket bättre än ifjol rent fysiskt (vilket förstås kan ha att göra med att mitt blodsocker var lägre den här gången).

Så istället för att gräma mig över att jag inte sprang snabbare än så här i år försöker jag fokusera på det som egentligen spelar någon roll: nämligen att jag deltog, att min kropp överhuvudtaget orkar med sånt här, och att min diabetes inte hindrar mig från att göra något jag vill. Jag är bra på att dissa mig själv och alltid tycka att jag kunde ha presterat bättre*, men det får det banne mig börja vara nog med! Lite fler klappar på den egna axeln och lite fler ”bra jobbat” istället för ”bättre kan du” tycker jag att jag, och så många andra med mig, är värda.

* Det är klart att man kan vilja prestera bättre – inget fel i det. Men då ska man ge sig själv rätt förutsättningar för det, och kanske inte vilja prestera bättre på alla områden i livet, alltid. För min egen del är jag helt säker på att jag skulle kunna springa mycket snabbare än jag gör nu, om jag verkligen satsade på det. I dagsläget gjorde jag så gott jag kunde, utifrån de förutsättningar jag har och har givit mig själv just nu, med hänsyn till allt möjligt annat som pågår i mitt liv.

Running for diabetes awareness-skjortan blev luftad, och jag tror till och med att den fastnade på bild i vimlet. För en öppen diabetes! 

9 reaktioner på ”Pargasloppet 2016

    1. Tack! Ja, blodsockret var ju verkligen helt toppen, om jag inte själv hade vetat det hade jag aldrig kunnat gissa att jag sprang ett lopp med den kurvan! Efteråt steg det lite mer (jag åt nog lite för mycket och kompenserade med för lite insulin för basalminskningen), men överlag en helt bra kurva 🙂

      Liked by 1 person

Kommentera

