Tåstrumpor för diabetesfötter

imgp2245-kopia

Det ligger någonting vilsamt i hösten, tycker inte ni det också? Ju mörkare och kallare det blir, desto lättare blir det att komma till ro, på något sätt.

Ibland kan det vara skönt att bara slänga sig raklång och kasta upp fötterna. På tal om fötter så gillar jag att testa olika strumpor i olika sammanhang, och har faktiskt kommit fram till att jag inte har något emot tåstrumpor, som sägs vara bra för fötterna när man har diabetes. De ser lite roliga ut, men är egentligen ganska sköna.

I övrigt brukar jag smörja mina diabetesfötter (vilket uttryck, va? Diabetesfötter. Men jag har ju diabetes, och fötter, så jag får väl anse dem höra till kategorin diabetesfötter då) regelbundet och göra fotgymnastik ibland, så som det rekommenderas att diabetiker ska göra. Jag är verkligen inte nitisk, men lite tänker jag faktiskt på fotvården nuförtiden.

Gör du någonting extra för att ta hand om dina fötter?

2 reaktioner på ”Tåstrumpor för diabetesfötter

Kommentera

