Blodsockervänlig lunch: Omelett

imgp2300-kopia

Nu har jag snöat in på omelett till lunch! För ett tag sen bad jag er om blodsockervänliga lunchtips, och påmindes om den eminenta rätten omelett. Lätt som en plätt att tillaga, dessutom!

imgp2302-kopia

Jag använder REKO-ägg, av frigående hönor, som jag hoppas får leva ett hyggligt liv. Äggen smakar åtminstone väldigt bra, och skalen är tjocka och fina.

imgp2303-kopia

Fyllningen kan väl egentligen vara vad som helst man tycker är gott, men jag har fastnat för lax, créme fraiche och/eller smetana och rödlök. Väldigt lyxigt…

imgp2308-kopia

…men däremot brukar jag inte orka göra någon rulle av omeletten, utan öser bara ingredienserna rakt på. Det kanske inte ens är en omelett då, förresten?

imgp2306-kopia

Vad det kallas kan väl egentligen kvitta, så länge det smakar gott, tycker jag. (Och alla kockar skakar bekymrat på huvudena. Aj, aj, aj…) Blodsockervänligt och gott, hur som helst!

2 reaktioner på ”Blodsockervänlig lunch: Omelett

Kommentera

