Fyra liter meducin

imgp2314-kopia

Häromdagen hoppade jag in på ett apotek och bad om att få köpa fyra liter meducin.

– Vad då för sorts medicin, undrade apotekaren.

– Ja, det skulle helst vara en som är bra för sjukdom, sa jag.

Nej då. Det var visst Pippi Långstrump som gjorde det. Själv bad jag som vanligt bara om insulin, och de mängder jag ville ha var långt ifrån fyra liter. Inte hjälper det mot kikhosta, skoskav, ont i magen och röda hund heller. Värdelöst, egentligen. Fast huvudsaken är väl att det fungerar istället för det insulin min kropp har slutat producera.

Men visst vore det bra om man kunde polera möbler med det också?

4 reaktioner på ”Fyra liter meducin

  1. Jag tänker att om man vill hämnas på någon man tycker illa om går det nog utmärkt att använda till att polera möbler :p

    Kanske man borde satsa på att utveckla tilläggskapslar som kan blandas med gammalt insulin. Och vips har man ett mirakelmedel :p

    Liked by 1 person

      1. Oj oj oj, jag ser redan dollartecken framför ögonen – själv är jag ju nästan så långt ifrån kemist man kan komma (men det rimmar ju i alla fall: kemist, humanist) men med en kemists hjälp är det ju exakt som du skriver: möjligheterna är oändliga! 😉

        Gilla

Kommentera

