Att inte hålla käften längre – i radion

I många år höll jag mest tyst om att jag har diabetes. Så plötsligt släppte det, och orden började bubbla fram. Till slut kunde jag inte hålla käften längre, och nu tycker jag att sjukdomen inte kan få tillräckligt mycket uppmärksamhet och förstår knappt varför jag pratade så lite om den tidigare.

20161111_090106.jpg

Idag sändes ett radioinslag på svenska Yle, där jag blev intervjuad om mitt liv med diabetes, om bloggen Att vara etta och om min forskning. Nina berättade om Pargas Sockertoppar och om morgondagens konsert som ordnas av Diabetesföreningen i Åboland. Och jag blir så glad över att vi har så många aktiva på vår lilla ort. Det finns många som jobbar för diabetes här, och även om ingen kan göra allt, kan alla göra något.

20161111_090135.jpg

Om du vill lyssna till inslaget går det bra att göra det i samband med artikeln med rubriken Maria bloggar om vardagen med diabetes (klick!) på svenska Yle.

En reaktion på ”Att inte hålla käften längre – i radion

Kommentera

