Världsdiabetesdagen 2016

imgp2459-kopia

Äntligen är den här! Den blå dagen. Världsdiabetesdagen. På flera håll har den redan uppmärksammats under helgen, eftersom den 14 november infaller på en måndag i år.

imgp2460-kopia

Idag tänker jag vara klädd i blått, från topp till tå. Som ett statement. Jag tänker delta i #siniranne, och om någon frågar tänker jag berätta om diabetes. För att jag har hållit tyst så länge – allt för länge.

imgp2467-kopia

På kvällen ska jag träffa mina vänner i Sockertopparna, och Familjeklubbens mammor, och fira dagen med dem. Jag tycker förresten att det är otroligt givande att umgås med föräldrar till barn med diabetes typ 1, eftersom de många gånger är väldigt uppdaterade och verkar få mer information från sjukvården än vi ”gamla” typ 1-diabetiker får. Vi som har levt länge med sjukdomen förväntas på något sätt klara oss själva, och det gör vi säkert, men personligen tar jag gärna emot all information om nya behandlingsmetoder och nyheter i diabetesvården som finns tillgänglig.

Glad världsdiabetesdag till er alla där ute! Hoppas ni firar och uppmärksammar dagen riktigt ordentligt!

3 reaktioner på ”Världsdiabetesdagen 2016

Kommentera

