Chilla lite

Ibland kan det vara det som behövs när man har diabetes. Att man chillar lite. Inte att man tar en paus, för det kan man ju aldrig göra från alla blodsockermätningar, insulindoseringar och allt det andra, men att man fokuserar lite mindre på sjukdomen ett tag.

20161202_070114.jpg

Det var åtminstone just det som behövdes för mig just nu. Så himla skönt att komma iväg på en liten resa, vilket också mitt blodsocker verkade tycka. Här har jag kämpat mig blå hemma, med ganska jobbiga blodsockerkurvor till tack – och när jag åker iväg, och släpper på kontrollen lite, bjuds jag på en så här fin dygnskurva:

20161203_190354.jpg

Vad kan man göra, mer än tacka och ta emot (och förundras lite grann över hur det fungerar med den här sjukdomen ibland!). Det var i alla fall en härlig resa, med mycket god mat, ännu godare sällskap, och faktiskt också – något otippat, kanske – mycket träning! Mer om träningen tänkte jag berätta en annan dag, för det var verkligen en rolig upplevelse.

Nu ska jag bara njuta av att vara i hemknutarna igen, för det finns väl ingenting som är så skönt som att komma hem igen efter en lyckad resa, eller vad säger ni?

2 reaktioner på ”Chilla lite

Kommentera

