Fredagsfys före fredagsmys

Den här gången hade jag bestämt mig för att göra något annorlunda i Stockholm. Jag ville testa ett pass fredagsfys på årets gym 2016, Lofsangruppens studio på Södermalm! Som jag tidigare har skrivit är jag ett stort fan av Lofsan; jag gillar hennes filosofi kring träning och hennes tankar om träningsfeminism, och dessutom lyssnar jag alltid på Träningspodden – veckans bästa podcast! Sammantaget var steget därför inte så långt till att anmäla sig till ett pass fredagsfys när jag för en gångs skull var i stan.

20161202_153116.jpg

Sett ur ett diabetesperspektiv är det verkligen ett stort steg för mig att a) delta på ett pass ledd träning, utan att veta hur träningen är på förhand, och b) överhuvudtaget våga träna ett så hårt pass i främmande miljö (även om jag givetvis berättade att jag har diabetes före passet, ifall något skulle hända). Några år tidigare skulle jag aldrig ha kommit på tanken att träna i grupp så här, men idag gör jag det utan att tveka. Det är så skönt så ni anar inte! Och det gick bra, blodsockret låg visserligen lite högt under passet, omkring 9-11, men det får klart godkänt av mig i det här sammanhanget.

Foto: Emilia Eriksson

Den som är intresserad av att läsa mer om vilket slags pass vi tränade hittar hela upplägget här. Det var jätteroligt, och tungt! Som en av de andra deltagarna uttryckte det: Det var ett vidrigt jobbigt härligt pass, med ett härligt gäng! Sen blev det fredagsmys, precis som sig bör när man är i Sverige.

6 reaktioner på ”Fredagsfys före fredagsmys

    1. Jag kan verkligen rekommendera fredagsfysen, testa någon gång om du är i stan! Det är olika coacher och deltagare varje gång, men jag gissar att alla håller samma höga standard som denna 🙂 Kram tillbaka 🙂

      Gilla

Kommentera

