Hos farbror Doktorn

imgp2837-kopia

Idag ska jag till läkaren. Nuförtiden tycker jag att det allt mer sällan är en farbror eller tant som är doktorn – oftare är det en ung läkare, ibland yngre än jag själv. (Det är väl så det är när man börjar bli gammal. Hehe).

Ibland har jag kanske haft lite fördomar mot yngre läkare, men faktum är att jag har fått ändra mig. Idag har jag nästan uteslutande goda erfarenheter av att gå till yngre läkare. Många gånger kan de vara mer pålästa och uppdaterade än de äldre, även om de kanske saknar erfarenheten som de gamla rävarna har. Men med tanke på att jag själv är en gammal räv i sammanhanget är det kanske helt okej.

Det som är lite jobbigt är att det är en ny läkare varje gång. Det tar en god stund innan de har kollat igenom ens journal, och de får aldrig riktigt grepp om vem man är och vilka problem man har på ett djupare plan. För min del är läkarbesöken mest in och förnya recepten, kanske ställa någon snabb fråga, få reda på blodprovsresultat, och så ut. Tack och hej. Men det är lugnt, jag mår rätt bra och klarar mig bra själv. För tillfället åtminstone.

En reaktion på ”Hos farbror Doktorn

Kommentera

