Sovmorgon

sovmorgon1

Fy farao, vad skönt det är med sovmorgon! Så där riktigt rent ut sagt. Imorse tog jag mig en, trettondagen till ära. I så många år kunde jag aldrig ta en enda sovmorgon, eftersom jag var tvungen att stiga upp och ta min spruta med långverkande insulin på morgonkvisten. Tänk, nu har jag glömt vilken tid jag tog den, trots att jag gjorde det dagligen för bara knappt tre år sen, men jag vill minnas att det alltid var kl. 7.30, söndag som vardag. Samma tid varje dag var det i alla fall, alltid och utan undantag.

Jag gick givetvis och la mig igen efter att jag hade tagit sprutan ibland, men nog är det ju en helt annan sak att få sova utan avbrott, utan att ha en klocka som ringer vareviga morgon.

sovmorgon2

Insulinpumpen möjliggör för mig att ta sovmorgnar, när och om jag vill. Fy farao så skönt!

En reaktion på ”Sovmorgon

Kommentera

