Häromnatten

imgp2991-kopia

Med jämna och ojämna mellanrum blir jag larmad av min insulinpump. Oftast är det CGM-systemet som larmar om för högt eller för lågt blodsocker, men häromnatten vaknade jag av en munter liten trudelutt från pumpen, som meddelade att det börjar vara dags att byta ut batteriet. Kul! Speciellt så där mitt i natten, liksom.

När batteriet sjunger på sista versen får jag snabba mig på med att byta det, för inom en eller ett par timmar brukar det vara kaputt. Den här natten tryckte jag bara av larmet, och hoppades på det bästa (jag är inte mitt skarpaste jag när jag blir väckt på natten), och till all lycka höll batteriet till morgonen, så jag kunde byta det när jag hade vaknat till ordentligt. Så skönt!

Sånt pysslas det med i det här huset om nätterna.

Kommentera

