Fåfängan

Ni minns klänningen jag jagade? Jättefin – och den har kommit till användning nu. Jag hade ändå ett litet problem med den, och det var att ärmarna är av spets. Verkligen jättefint, men jättefult med en Dexcom-sändare under, tyckte jag. Sensorerna fungerar som bäst på mig när jag har dem på överarmarna, och säga vad man vill om det, men inte är det speciellt vackert när man vill vara fin.

imgp3020-kopia

Så vad gjorde denna mogna, 33-åriga diabetiker, som förespråkar en öppen diabetes? Jo, hon struntade i att applicera en ny sensor på armen, för att hon var så fåfäng att hon inte ville förstöra helhetsintrycket av klänningen med en sändarklump under spetstyget*. Inte för att dölja diabetesen, utan för att det inte skulle ha sett estetiskt tilltalande ut.

Pinsamt, det är vad det är. Men det är sanningen.

*Dagens lärdom: Gör inte som jag. Det är bara dumt. Och fåfängt. Och så måste man sticka sig i fingrarna så mycket mer.

8 reaktioner på ”Fåfängan

  1. Du ska ju tänka att du är spion/hemlig agent/superhjälte och att du har en superhemlig supergadget!

    Jag har en gång haft en elev som glatt konstaterade ”man skulle kunna tänka att du var självmordsbombare” om min pump… Ehehe…

    Gilla

    1. Ja, den inställningen borde jag ju ha haft, och inte den här helt dumma! Nästa gång ska jag vara superhjälte, eller spion 😁 ❤️

      Haha, precis vad man vill höra (speciellt om man skulle råka vara på en flygplats) 😂

      Gilla

  2. På nyåar satte jag min dexcom-sensor på magen av samma anledning, det är inte snyggt och jag tyckte det förstörde klänningen. I vissa fall kan man ju få en massa frågor såna kvällar där den syns och man träffar nytt folk. Och vissa kvällar vill jag inte prata om diabetes utan bara ha kul (”som alla andra där”). Men fåfängan och dom tankar får ju inte gå i överstyr. Nån kväll då och då, får vara. Man går lite undercover 😉

    Gilla

    1. Ja, exakt så är det för mig ibland också, att jag bara vill vara som ”alla andra”, inte sticka ut, inte vara speciell, bara en i mängden. Eller egentligen vill jag alltid vara så, vilket innebär att jag får jobba på att vara öppen. Ibland undercover, ibland mer synlig hemlig agent, det får bli mitt nya motto 😉

      Liked by 1 person

  3. Ett hudfärgat tejp runt sändaren syns inte så bra genom spets, men ett neonpink tejt lyser såklart. Tror inte nån skulle lagt märke till din sensor genom spetsen, annat än du själv då. 😉 Men jag förstår dig så väl, jag skulle säkert ha gjort likadant! Eller satt den på magen.
    Det som är riktigt fult är ett tre veckor gammalt tejp, sånt som börjat krulla sig och bli svart i kanterna. 🙂

    Gilla

    1. Alltså jag vet, jag tänkte också på det där med att det förmodligen inte skulle ha varit någon som skulle ha lagt märke till sensorn förutom jag själv 😂 Jag vill aldrig ”slösa” sensorer på magen eftersom de bara håller 1-2 veckor på mig där, och då blir jag utan så länge. Jag håller verkligen med om att gammalt tejp är fulast! Jag köpte dessutom en ny tejpgrej som jag hade tänkt testa men sen orkade jag inte 😉

      Liked by 1 person

Kommentera

