Den perfekta diabetikern

imgp2965-kopia

Jag framstår kanske som lite präktig här på bloggen. Som en väldigt duktig och skötsam diabetiker. Det är jag väl visserligen också, men man får inte glömma att precis allt som händer inte presenteras här, och att det jag väljer att skriva om skrivs ur det perspektiv jag råkar tycka passar bäst (ett perspektiv som dessutom alltid är mitt eget).

Om jag framstår som den perfekta diabetikern här på Att vara etta så kan jag avslöja att så inte är fallet, av den enkla anledningen att det inte finns någon perfekt diabetiker. Vem skulle det vara, liksom? Någon kan försöka ta hand om sin diabetes på bästa sätt och ändå få dåliga resultat, medan en annan tar det mer piano men ändå får bättre blodsockervärden.

Det är det knepiga med den här sjukdomen, att den inte är rättvis. Och det finns ingen perfekt diabetiker. Punkt. (Eller vill någon opponera sig? Det är helt okej det också, bring it on! Det här är som sagt bara min åsikt, ur mitt perspektiv.)

Kommentera

