Nöta tågsäten

tag

Den här veckan har jag nött tågsäten oftare än på länge. Framöver kommer det också att bli en del av den varan, eftersom jag vill fokusera på att göra intervjuerna till min doktorsavhandling om sjukdomsberättelser under 2017, då jag är tjänstledig för forskning. Dessutom inleder jag faktiskt ett uppdrag med bas i Helsingfors i februari, men mer om det senare. Även det är forsknings- och diabetesrelaterat, kan jag ju avslöja.

Gårdagen gick rätt så bra blodsockermässigt. Jag gick förbi ett ställe där de sålde burkar med yoghurt eller kvarg och valfri topping (t.ex. bär och nötter) och om jag inte hade varit tvungen att ta kvällens träningspass i beaktande skulle jag definitivt ha smakat. Men det får bli en annan gång istället. Min diabetes handlar inte om att jag inte kan göra vad jag vill eller äta vad jag vill, utan om att jag behöver planera när och hur jag gör det, och igår valde jag att fokusera på att försöka hålla blodsockret stabilt inför kvällens träningspass.

Fredagsfysen var superbra, det blev ett perfekt avslut på dagen eftersom jag fick jobba igenom kroppen ordentligt efter allt tågresande. När jag kom hem kände jag mig faktiskt mindre trött än de dagar då jag har kastat mig raklång så fort jag har kommit hem från resorna. Nu i helgen blir det bara långpromenader – jag måste ju samla poäng till Skärgårdsmarschen! Är det någon av Att vara ettas läsare som deltar i den?

3 reaktioner på ”Nöta tågsäten

Kommentera

