Mästerkockens grönsaksrullar

Häromdagen ramlade jag över något som jag tyckte såg väldigt gott ut. Gott, nyttigt och blodsockervänligt. Jag vet inte vad man ska kalla det (mästerkocken uttalar sig igen!) men det är väl ungefär rullar med grönsaker i. Som snacks. Typ. Så här:

imgp3063-kopia

Man tar en zucchini, tvättar och hyvlar den i lagom långa bitar. Sen brer man på ett lager hummus.

imgp3064-kopia

Jag brukar tycka att hummus är lite förrädiskt för mitt blodsocker, men om jag inte äter det i mängder funkar det. Den som vill ha ett ännu blodsockervänligare alternativ kan kanske prova med en god bredbar ost istället. (Berätta gärna för mig hur det blev, om du testar!)

imgp3068-kopia

Sen tar man en massa grönsaker man gillar, t.ex. gurka, morot, paprika, champinjoner (det är visst en svamp), avokado (jaja, en frukt) och ja, ni fattar. Allt som passar hyfsat ihop smakmässigt, bara. Skär i små stavar. Rulla in stavarna i zucchinin, ett par olika grönsaksstavar per zucchini.

imgp3070-kopia

Slurp! Jag lagade också några med kalkonskivor, det kan man göra om man vill få lite protein med i mixen. Det blir riktigt gott, både med och utan kalkon. Testa ikväll, vetja!

3 reaktioner på ”Mästerkockens grönsaksrullar

  1. Åh vilket bra snax-alternativ! Det ska jag köra till nästa gång. Lätt att man hamnar i popcorn, chips, godis och kanske lite väl trista morotsstavar men det här såg ju både snyggt och gott ut 🙂

    Gilla

Kommentera

