Att släppa skärpan och att fokusera

vinter1

Diabetes typ 1 kan vara en väldigt tung sjukdom att leva med. För mig går det i perioder, ibland är det mer uppåt, ibland mer neråt. Lite som min blodsockerkurva, faktiskt. Ibland är det upp, ibland är det ner.

För mig är det viktigt att tillåta mig själv att vara nere ibland. Jag kan inte trycka tillbaka mina negativa känslor, och jag vet att de går över. Även om det är nödvändigt för mig att få vara ledsen, arg och trött på min sjukdom, så kommer jag alltid till en punkt då jag inser att jag måste lyfta blicken. Det finns så mycket vackert att fokusera på i livet, och om jag bara fokuserar på det negativa ser jag inte hela bilden.

vinter2

För den är så otroligt vacker, hela bilden. Definitivt värd att fokusera på, efter att man har tillåtit sig själv att släppa skärpan ett tag.

Kommentera

