Allt har sin tid


20170120_141348.jpg

Allt har sin tid, som någon klok människa har konstaterat någon gång. När jag var i Helsingfors senast ville jag inte chansa på att äta något nytt eftersom jag skulle träna ett pass på gymmet på kvällen efteråt, men den här gången hade jag möjlighet att testa det jag blev sugen på senast: Kvarg med topping.

Jag upplever att kvarg överlag inte är jättebra mot mitt blodsocker – men heller inte jättedåligt. Det där är väldigt individuellt, som så mycket annat med diabetes. I träningskretsar brukar ju kvarg vara väldigt populärt, och med tanke på proteinmängden känns det som om man kan göra sämre val.

Mitt blodsocker steg bara till 7 efter min kvargburk, men sjönk sedan lite för mycket så insulindoseringen var följaktligen inte helt optimal. Jaja, jag har möjlighet att testa en annan gång igen och kanske lyckas bättre då – så där som det är med diabetes typ 1. 

Kommentera

