Resandet fortsätter

Mitt arbete med insamlingen av material till min doktorsavhandling om sjukdomsberättelser om diabetes typ 1 har redan tagit mig på flera resor. Idag bär det av på en lite längre sådan, över haven och tillbaka.

vikingline

Resandet kan vara ganska påfrestande för mitt blodsocker, dels på grund av att blodsockret reagerar på nervositet och spänning, och dels för att rutinerna på resande fot inte riktigt är de samma som hemma. Tidigare, innan jag fick min insulinpump, tror jag faktiskt inte att jag skulle ha klarat av samma intensiva takt som jag kan hålla idag, men nu fungerar det ganska bra, bara jag ser till att återhämta mig emellanåt.

Men nu bär det av igen, och jag är tillbaka här på Att vara etta någon gång i mitten av veckan. Ha en fin start på veckan, allihop!

Kommentera

