Taco med topparna

Ikväll blir det Sockertoppsträff med tacotema med topparna, alltså Pargas Sockertoppar. Vi är ganska olika allihop, och vi äter väldigt olika också, men det brukar alltid vara en av höjdpunkterna på månaden då vi träffas för vi har en mycket central sak gemensamt: diabetes.

taco

Själv äter jag inte vetemjöl så tortillas faller bort för mig, men det finns alltid alternativ. Jag väljer bort viss sorts mat, bland annat vetemjöl, både på grund av blodsockret och mitt helhetsmående. Jag har en ganska känslig mage och ligger i riskzonen för att drabbas av celiaki, så jag brukar försöka undvika mat som förvärrar måendet på det området. Det känns inte alls som någon uppoffring, snarare tvärtom, eftersom jag mår så mycket bättre när jag äter rätt (och med rätt menar jag rätt för mig).

Ikväll ska jag bidra med salsasås och guacamole. Det kommer att bli mitt favoritrecept på guacamole, med en massa gott fett!

3 reaktioner på ”Taco med topparna

    1. Jag minns inte exakt vad det var för blodprov som visade det men det hade tagits automatiskt när jag var till läkaren en gång. Jag blev väldigt förvånad över att få veta det för jag hade ingen aning om att de hade tagit några såna prover den gången.

      Gilla

    2. Sen ska jag kanske tillägga att man förstås inte kan göra något för att undvika att få celiaki eftersom det precis som diabetes typ 1 är en autoimmun sjukdom, men jag upplever själv att jag mår bättre om jag inte äter gluten så därför gör jag helst inte det 😊

      Gilla

Kommentera

