Sportlovsväder

skidor

Mina gamla skidor har fått stå lutade mot husväggen allt för mycket den här vintern, men så plötsligt spratt det till och började vräka ner snö, så pass att jag blev insnöad och inte kom iväg när jag skulle till cirkelträningen i onsdags. Livet på landet med oplogade småvägar, ni vet. Men det har sin charm, det också.

Desto bättre är det nu, när man kan skida. Det är något visst med skidning, även om man som jag har urgammal utrustning. Men den fyller sin funktion, så det vore synd att klaga.

skidor1

Skidning är en ganska blodsockersänkande aktivitet för mig. En av de bästa formerna av konditionsträning faktiskt. Att det dessutom är väldigt härligt att röja runt på åkrarna och i skogen här tillsammans med Ebba, som älskar att kuta ikapp när man skidar, gör det inte sämre direkt. Äntligen sportlovsväder!

Kommentera

